17.6.2007

Kasvillisuutta nukkekotiin

Sain ensimmäiset nukkekotiaskarteluni vihdoin valmiiksi asti. Tekeillä on monta projektia ja ideoita vielä enemmän, mutta niistä enemmän sitten kun valmistuvat.

Tein nukkekotiin muutamia viherkasveja. Ensimmäisestä piti tulla kukkiva kukka (pelargonia esim.) mutta tekniikka oli vähän huono, ja lopputulos muistutti enemmän bonsaipuuta. Niinpä Tein sille japanilaishenkisen ruukun, johon asettelin mullan sijasta pienoissoraa ja koristekiviksi muutaman rakeen kissanhiekkaa.



Seuraavaksi syntyi chilipensas. Kuvassa multa (murukahvia) kiiltelee kummasti, todellisuudessa se ei näytä tuolta.


Viimeinen tämän erän tuotannosta on anopinkieli. Lehdet on tehty maalarinteipistä, ja keskellä käytin pientä rautalangan pätkää, jonka ympärille lehdet on liimattu, ja joka pitää kukan purkissaan. Purkki on täytetty styroksilla, mutta parempi olisi ollut joku painavampi. Kukan lehdet ovat niin pitkät, että purkki tuppaa kaatumaan.

7 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

Anopinkielethän tuppaa kaatumaan oikeastikin, ainakin mun kokemuksen mukaan. Niin että aidolta kuulostaa! Ja näyttää myös!

Toi bonsai on jotenkin erityisen ihana, vaikka olikin vahinko. :-)

Tassu kirjoitti...

Kiitos kommentoinnista Tau! Mun kokemus 1:1 huonekasveista on se, että ne kuolee ennen kun ne ehtii paljon muuta tehdä, joten hyvä tietää tuokin. :)

Mä tykkään itsekin eniten tuosta bonsaista. Se ruukku ei ihan täysin onnistunut, se ei ole aivan suora, mutta ihan riittävä nyt alkuun. Jos innostun, teen sen ruukun uudestaan.

Anonyymi kirjoitti...

Kivoja kasveja. Mä olen ollut aina vähän laiska tekemään nukkekotiin kasveja, mutta nuo kyllä näyttäisi kivoilta, varsinkin tuo bonsai.

Onko mun atc:t tulleet jo perille?

Tassu kirjoitti...

Pinjami,
kyllä sun ATC:t on tullu perille! Anteeksi, unohdin kokonaan laittaa kiitokset sulle! Kauniita olivat. En ole vielä ottanut niistä kuvaa, joten sen takia ei ole vielä tänne tullut päivitystä niiden tiimoilta.

Mira kirjoitti...

Aivan ihana on tuo bonsai!
Kiva, että kävit mua kurkkaamassa ja jätit osoitteesi, nyt olet kuvatekstiin linkitetty :)

Mira kirjoitti...
Kirjoittaja on poistanut tämän kommentin.
Mira kirjoitti...

Onnistuin pistämään kahteen kertaan tuon aiemman kommentin, siksi toisen poistin :/